Pelangi Senja

25/5/12 - 12.10 a.m

Assalamualaikum....



Wahai sang Pelangi indah...
Muncul seketika sayang tak ku lihat
Kini tiada lagi.......

Indahnya ciptaan Tuhan ini....
Diberikan kita pelangi setelah di turunkan hujan
Betapa kuasanya Tuhan tak diberikanya derita 
Tanpa di balas dengan kebahagian...

Walau sementara ia tetap satu nikmat
Untuk kita selalu mensyukurinya...

Amiiin...




30 comments:

Ardini Izzati said...

Amin :)

ABU said...

Dulu suka tunjuk pelangi even orng cakap hari tngn akan jadi bengkok..
Ok je jari aku sampai skrang :P

sis92 said...

selalu sedih sbb pelangi ada kejap je..

CikMunBlogger said...

bila nampak pelangi , " wahh , pelangi lah . lawa nye . " walaupun banyak kali tengok , tapi tetap ayat yang sama . :)

Tinta Lana said...

Salam ira..

ramai plak citer pasal pelangi skrg ni,hehehe.

Yang indah siftnya memg bgitu, smentara saja..yg kekal cuma ada dialam syurga sana..

Jadi, terima, syukur, dan redha dgn apa jua yg kita ada.. :)

Chuu Muqhlis said...

suke tgk pelangi.. cntek :)

CikMai said...

pelangi indAH :) wah berpuisi ye kamu

ayut said...

sesuatu yg indah sifat ye mmg sementara..
setiap yg berlaku pasti ada sesuatu disebaliknya... :)

baby lydia said...

cntik pic tue..ira.

Herriyati Bastari said...

Subhanallah... nice picture & nice poem also ^_^

syahirooAhmad said...

:) proses biasan cahaya yg sgt ohsem! berlayer2 kan.. Subahannallah..

Dede Rukmana said...

Pelangi nya cantik tapi lebih cantik ira lah hehe, puisinya pun mantap :D

shedameor said...

bersyukurlah ke atas setiap nikmat Tuhan :)

nuha ahmad said...

suka lagu stacy yg itu :)

emeliena said...

Samalah dengan hidup, kebahagiaan atau kesedihan takkan kekal lama. ;]

~~oOpEt~~ said...

suka pelangi :D tp jrg dh skrg leh tgok :(

Fiza Suhaimi said...

Aamiin.. :)

Ali and TheBlogg said...

Hargai lah sementara berkesempatan...bila ia hilang,tak guna mencari n mengharapkan ia kembali ke sisi...cheeewahhh! Best!

Ali and TheBlogg said...

Hargai lah sementara berkesempatan...bila ia hilang,tak guna mencari n mengharapkan ia kembali ke sisi...cheeewahhh! Best!

Ali and TheBlogg said...

Hargai lah sementara berkesempatan...bila ia hilang,tak guna mencari n mengharapkan ia kembali ke sisi...cheeewahhh! Best!

Bulan Syurga Firdausi said...

5 perkara sebelum 5 perkara kan... :)

♥Ain Najwa♥ said...

amin syg...ain suka tengok pelangi.. :)

Nora Karim said...

pelangi... walau seketika tetap indah!

Sarah Jafar said...

Dia ilang kita mthari, lalu dtgkan kita ribut dan petir.. sbnarnya, Dia ingn mmberi kita pelangi~

"aku meminta cinta, dan dia memberikan aku orang-2 yg bermasalah untuk dibantu" -salahuddin al-ayubi-

Si Jagung said...

wow..bermadah sakan..hehe..
nak bermadah jugak la...

andai dapat ke bekukan pelangi, akan kubuat gelongsoran..hehe

Adylia Qarissa said...

amiiiiiiiiinnnnn

ieda said...

aminnn semog nira dan akk dpt terus menikmati keindahan pelangi ini. ......

senandung semalam said...

amin
:)

Alynn Nyzaa said...

lawa nye!! suka sgt tgk pelangi >_<
alin follow blog ni ~524~

hazanis said...

jarang boleh nampak pelangi..yang penting pelangi itu cantik..^^