Mencari Damai Di Hati

02/10/12 - 12.45 a.m

Assalamualaikum....



Kembali dari rehat yang panjang. Banyak benda yang jadi beberapa hari ni...tapi Alhamdulillah, masih mampu untuk menghadapinya. Hidup kalau takda cabaran tak best plak kan, tapi kalau banyak sangat tak tertahan plak nak menepisnya..poning eden he.....

Malam ni rasa tenang sangat, Terasa kedamaian di hati hehe. Dah lama tak rasa camni...sebuah kedamaian yang telah lama hilang. Orang kata bila kita melepaskan semua kekusutan dan masalah dalam diri kedamaian itu pasti akan datang.....

Dalam diri kita semestinya ada segala macam benda dan kenangan kan. Ada yang perlu kita ingat dan simpan rapi dan ada gak yang perlu kita buang jauh-jauh dari kotak hati dan fikiran kita. Setiap yang manis kita kenang dan jadikan sebagai sesuatu yang indah untuk kita meneruskan hidup manakala yang pahit kita jadikan ianya sebagai pengajaran yang bermakna.....tapi jangan di buang terus semua kepahitan itu simpankan sedikit supaya kita tak terlupa dan tak mengulanginya lagi.

Sebagai manusia kita kena hargai nikmat hidup yang Allah telah berikan pada kita saat ini. Bersyukur di lahirkan sebagai diri kita, sempurna atau tidak itu bukan persoalan kerana setiap ciptaanya ada cerita dan kisah yang tersendiri.....

Sayangi diri kita sendiri...dan bayangkan betapa bertuahnya kita kerana telah melalui pelbagai pengalaman yang mungkin orang lain tak pernah merasainya. Ukirkan senyuman dan teruslah melangkah...jangan di toleh pada masa silam yang menyayat hati kerana semua itu boleh membunuh sejuta warna pada senyuman kita.....




26 comments:

caliph shuriken said...

semoga ketemu pelangi indah di penghujung jalan ^^

aiN NaJwa said...

Betul tu dear..!!..sbg hambe-Nya yg lemah kite mmg xtlepas dr dugaan, cbrn, ujian kan..bnde dh lepas biarkan..jgn diulangi..betol kate awak..(",)..merasai kedamaian itu lebih penting drpd segalenyer..letih kan bile brulang..xsgup nk menggung..Allah jela yang tahu..BE GOOD HUN..!!..(^_____^)..

Harith Iskandar said...

moga2 sama2 dapat mencari damai di hati yg telah lama hilang :)

ieda said...

setuju dikk
inilah kehidupan
semoga kita sama2 ketemu apa yg kita cari
dan jgn putus harapan , kerana selalunya apa yg diharapkan payah utk menjadi kenyataan kerana itu adalah sebahagian dari dugaan didalam kehidupan kita ';)

SYAH'IZZAT said...

sayang diri kita dlu sblom syg orng lain :)

Bulan Syurga Firdausi said...

:) sy dpt 3 hari MC last hari ni, keracunan makanan dgn kurang air dlm bdn..sabar la..bile hati da tenang tu bersyukur sgt kan :) moga Allah terus pelihara awk insyaAllah..

LydSunshine said...

Syukur sebab berjaya melepasi kesukaran. Ketenangan selepas kesusahan tu mmg sangat manis betul tak?

Arjuna Silvera said...

betul tu sayangi diri sendiri...cool ok and keep on blogging

Fiza Suhaimi said...

fiza bersyukur dengan nikmat yang Allah swt kurniakan dalam hidup fiza.. pengalaman yang kita rasai mematangkan siapa diri kita yang sebenarnya kan.. jadi senyumlah selalu dan ucapkanlah syukur kepada Allah swt.. :)

CikZaitul said...

tuhan tu sentiasa ada di sisi walaupun kita lupa pada-Nya
gud n3 sis :P

zulhilmi tempoyak said...

kadang2 sy tak tahu pun knp.. mngapa..

kerana itu semua lumrahNya. :)

aiNa yaZiD said...

yup.. ukir kan senyuman dan terus lah mengayun langkah... (^^,) Learn from lesson. Kedamaian selepas di timpa kesusahan adlh anugerah yg x ternilai. =)

izzahdegreat said...

rase damai lepas kesusahan sgt best! seronok sgt rase tu, mcm tak terungkap aje :)

Herman Bagus said...

saya doakan semoga terwujud, amin..

TiranaAduka said...

salam ira.
Pekabar?
Akan ada kemanisan yg terselit di setiap kepahitan

KY said...

Alhamdulillah...kalau semuanya sudah selesai

itu semuakan, warna warni kehidupan, kalau tiada ujian dan dugaan, mana indah hidup ini..kan?

Khalilah MNor said...

Pengalaman hidup tu juga tak dapat di beli... Syukuri setiap kisah pahit dan manis yang pernah berlaku. Semua itulah akan menambahkan lagi kekuatan untuk meneruskan hidup ini... InsyaAllah~ :)

new hope said...

salam,

bersyukur bila ada org lain hadapi dugaan lbh hebat

KLIK perangai teruk lemah komunikasi dan minta gaji banyak punca xdapat kerja

Mohamed Syahrezal said...

Kebahagian dtg dari ketenangan hati yang boleh dapat dari Maha Pencipta..

Ahmad Yazid said...

hallo mba..

kunjugn pertama..
visit back yuah..
jika berkenan mari kita saling follow, untk mjaga slaturahmi.. :)
http://system70mb.blogspot.com

Ahmad Yazid said...

follow 629 sukses..
please follback..

TiranaAduka said...

salam ira nira

Pekabar?

Andy Borneo said...

Kata-kata yang sangat menyentuh hati yang terdalam... I Like It.. :D

Pykaa Pdott said...

semoga apa yang sis cari sis akan temui . :) kata2 sis sngat mnyentuh hati .

Eyra Meow said...

Huhu =( insyaALLAH ... ALLAH always be beside you ^^

tirahzairi said...

I'Allah semoga kita sentiasa dekat denganNya