Live.. Life.. Happy..

01/11/12 - 11.50 a.m

Assalamualaikum.......



                                                       Selamat pagi November...


         " Each morning when you wake up, before you do anything else, smile " ^____^

Bangun pagi ni terus senyum dan bersemangat untuk memulakan hidup yang lebih baik. Umm...kalau boleh nak bermula semula. Memulakan hidup baru dengan azam baru dan mengenali insan-insan yang baru hehe...bukan nak buang semua benda lama tapi rasanya buang masa jika kita hanya memikirkan sesuatu yang langsung tak memberi kebaikan kepada kita. Tak perlu kita rosakkan keindahan hidup kita dengan benda-benda yang hanya menyakitkan.

Banyak lagi benda-benda indah yang boleh kita kenang. Banyak perkara yang boleh kita lakukan di bumi Allah ini. Terpulang pada kita untuk memilih dan mencorak hidup kita. Semuanya terbentang di depan mata dan kita diberikan akal untuk menilai mana yang baik dan yang buruk... ^ ^


         This is your life..You are responsible for it. You will not live forever.......Don't waste it




25 comments:

aiN NaJwa said...

Totally agree..!!~ Mengingati bende yg hanya menyakitkan, sgt membuang masa..kejar bende yang baik, abai bende yg xbaik, itu lebih baik kan..(",)..

aiNa yaZiD said...

Happy november dear!

Apa pn yg terjadi kte kena kuat. Semua tu dugaan n cabaran yg akan mematang kan kta. Chayok2! hehe.(^^,)

akubiomed said...

Apa bila kita tidur ia ibarat kecil kepada manusia dan bersyukur masih lagi bernafas keesokkan harinya.

Nizam Ijam said...

enjoy dengan hidup :)


saya dah update
selamat hari raya aidiladha :)

Pykaa Pdott said...

betol tuh sis , kita mulakan hidup baru , buang je benda2 yang boleh mnyakitkan hati . apapon selamat datang november . hope bulan nie bulan paling indah buat sis :)

caliph shuriken said...

smoga hepi slalu.. klau bosan nanti kuar laa kejar pelangi tu ^^

Khalilah MNor said...

Lama tak update... Setelah ape terjadi, mmg ingat nak mulakan idup yg baru balik... dan melangkah ke arah lebih baik :)

Eyra Meow said...

Ira jalan kat cini . :-)

Eyra Meow said...

Ira jalan kat cini . :-)

tirahzairi said...

sekejap je mse berlalu kan...semoga kita menggunakn msa yg ada sebaiknya...

Farina Hunny said...

good morningg 5 November ^^ harhar ~ ehe

amranaiman said...

morning :) lama x nampak pelangi huhu .. semoga perjalann hidup dipermudahkan

LydSunshine said...

Betul-betul. Hidup kita ni sama ada kita sedih ke gembira, kita yang pilih. Keadaan sekeliling tetap begitu. Tetap sama. Kelemahan kita ni sebenarnya ialah kit terlalu mengharapkan keadaan sekeliling untuk kita merasa hepi. Kalau keadaan tidak seperti yg kita mahu, kita sedih. Kalau keadaan jadi seperti yang kita mahu, baru kita nak hepi. Sedangkan hepi itu perasaan dalaman. Cheywahh!

Nizam Ijam said...

saya dah update :) jom check

TiranaAduka said...

salam ira
Tirana aduka suka tajuk tu

tirahzairi said...

skrg dh disember...huhu

izzahdegreat said...

smile and think it can cure anything..

wisata bakti alam said...



kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

outbound malang said...

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Saat terjatuh, jangan lupa bahwa engkau pernah berdiri;Saat berduka,jangan lupa bahwa engkau pernah bahagia.Bangunlah,kamu pasti bisa.

Cinta hazanis said...

lama menyepi. bila nak update blog?:P

outbound malang said...

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Terkadang yang membatasi diri Anda bukan ketidak mampuan dan kekurangan, melainkan dari kemauan Anda sendiri
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ..

outbound malang said...

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Terkadang yang membatasi diri Anda bukan ketidak mampuan dan kekurangan, melainkan dari kemauan Anda sendiri
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ..

Anonymous said...

Attгactiѵe component of content.
Ӏ ϳust stumbled upon your blog anԁ іn аccesѕiоn сaρital to aѕsert thаt І get actually loved accοunt your
blog ρosts. Αny wау I wіll be subscribing
to yοuг fееdѕ oг еѵen I fulfillment you
get admiѕsion to persіѕtently
quiсκly.

Ϻy blog ... achat cialis

Bulan Syurga Firdausi said...

lama x update entry? alhamdulillah.. maaf x sempat nak bgth tentang walimah.. doakan kami ye..

fiza saiza said...

betul..setuju sangat-sangat :)